Metro Türkiye’den “Mutfağa Dönüşte” HoReCa’ya Özel Yol Haritası
Metro Türkiye, Horeca’nın (otel, restoran, kafe) bir numaralı iş ortağı olma vizyonuyla sürdürdüğü çalışmalarına 1 Haziran’dan itibaren başlayan mutfağa dönüş sürecinde de devam ediyor. Normalleşme dönemini en kolay ve verimli şekilde atlatmaları için Horeca’ya özel dijitalleşme, hijyen, sevkiyat, ön kontrol ve hukuk gibi kritik konularda rehberlik edecek içerikleri işletmelerin kullanımına sunan Metro Türkiye, mutfağa dönüşün yol haritasını çiziyor. Metro Türkiye ayrıca, Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu Gastronometro aracılığıyla da yeni normal dönemde işletmelere ışık tutuyor.
2 Haziran – Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 1990 yılından günümüze Horeca’nın (otel, restoran, kafe) bir numaralı iş ortağı olma vizyonuyla hareket eden Metro Türkiye, işletmelere verdiği desteği mutfağa dönüş sürecinde sürdürüyor. Metro Türkiye, pandemi döneminin ardından HoReCa sektöründe kapılarını yeniden açan işletmelere destek olmak amacıyla sağladığı finansal çözümlere ek olarak mutfağa dönüş sürecini kolaylaştırmak ve işletmelerin hazırlıkları noktasında yol gösterici olması için iş ortaklarına özel birçok önemli konu hakkında rehberlik edecek içerikler yayınladı. Normalleşme sürecinde alınması gereken önlemleri ve kritik bilgileriTürkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu Gastronometro ‘nun web sitesi aracılığıyla paylaşan Metro Türkiye, bu içeriklerde ayrıca sektör profesyonellerinin tavsiyelerine de yer veriyor.
Yeni normalin restoran uygulamaları
1 Haziran itibarıyla hizmet vermeye başlayan işletmelerde birçok yeni uygulama hayata geçiriliyor. Sosyal mesafeye uygun şekilde tüm sistemini belirlenen kurallar doğrultusunda yeniden düzenleyecek restoranlarda, birçok farklı ürün grubu da kullanılmaya başlanacak. Kullan-at ürünlerin daha yoğun olarak kullanılmaya başlayacağı restoranlarda sunulan içeceklerde süsleme veya garnitürleme yerini paket servis çözümlerine bırakması bekleniyor. Menü içeriklerine dair çalışmalarda da yeni dönemle birlikte dijitalleşmenin ön plana çıkacak, restoranlar en verimli menüler için dijital araçları daha efektif olarak kullanacak. Müşterilerin siparişlerinde ise online menüler ya da QR kod ile ulaşılabilen menüler ön planda olacak. Tüm bu adımlara ve uygulamalarına dair içerikleri sektör profesyonellerinin kullanımına sunan Metro Türkiye, mutfağa dönüş sürecinde sektör temsilcilerinin adaptasyon sürecini kolaylaştırmayı hedefliyor.
Metro Türkiye’nin normalleşme döneminde yeme-içme sektöründeki işletmeler ve oteller için hazırladığı bu rehber içeriklerde, işletmelerin uyması gereken kurallar kapsamında alınması gereken fiziki ve hijyenik önlemler ve bu konuda eğitimler yer alıyor. İşletmelerin mutfağa dönüş sürecini en iyi şekilde tamamlamaları için hazırlanan içeriklerde, hijyen uygulamalarından sosyal mesafe alanı oluşturmaya, sevkiyattan ön kontrol çalışmalarına kadar ihtiyaç duyacakları birçok kritik ve önemli başlık yer alıyor. İşletmelerin açıldıktan sonraki dönemde de kullanabilecekleri kılavuzda işletme çalışanlarının koronavirüse yakalanması durumunda izlenecek yol haritası da bulunuyor.
Gastronometro ile sektör profesyonellerinden tavsiyeler
Metro Türkiye, Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu Gastronometro web sitesi üzerinden yayınladığı içeriklerle de Horeca sektörünün yeniden açılma ve adaptasyon sürecinde işletmelere destek olmaya devam ediyor. Gastronometro.com.tr üzerinden ulaşılabilen içeriklerde, COVID-19 sonrası “yeni normal” dönemde otel ve restoran mutfaklarını neler bekliyor, ne gibi hijyen önlemleri alınmalı, menüler nasıl optimize edilmeli, hukuki ve finansal olarak karşılaşılabilecek güçlükler neler, gibi birçok önemli soru hakkında kapsamlı bilgiler veriliyor. Site üzerinde ayrıca, işletmelerin mutfağa dönüş sürecinde ve yeni normal dönemde ihtiyaç duyacakları tavsiyeler de sektör profesyonelleri tarafından paylaşılıyor.
“İş ortaklarımız için yeni normalde mutfağa dönüşün yol haritasını çizdik“
İşin mutfağına dönüş sırasında iş ortaklarının yanında olmaya devam ettiklerini söyleyen Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai, “Metro Türkiye olarak, 34 ülkede faaliyet gösteren geniş bir iş ağına sahip olmamızın sağladığı avantajla Horeca sektörünün yeni dönemde nasıl bir yol haritası izlemesi gerektiğini çok yönlü ve detaylı bir şekilde analiz ettik. Bu kapsamda iş ortaklarımızın verimliliklerini desteklemek ve sağlıklı bir şekilde işlerine odaklanmalarını sağlamak için sektörün ihtiyaçlarını merkeze koyduğumuz çözümler üzerinde çalıştık. “Mutfağa Dönüş” sürecinde sağladığımız finansal desteklere ek olarak hazırladığımız bu kılavuzlarla ve içeriklerle tüm yeme-içme sektörünün yanında olmaya devam edeceğiz” dedi.
Metro Türkiye Hakkında
Dünyanın en önemli uluslararası perakende şirketlerinden Metro, Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 1990 yılından günümüze, Türk mutfağının daimiyetini sağlama ve gelecek nesillere miras bırakma amacını üstlenmektedir. Metro Türkiye, HoReCa (otel, restoran, kafe) sektörü için bir mutfağı oluşturan tüm hizmetleri sağlarken yaklaşık 4.500 çalışanıyla 21 şehirde, 37 mağazasıyla profesyonellerin kendileri ve iş yerleri için ihtiyaç duydukları 40 bin çeşit ürünü, fiyat-kalite-performans ilişkisini gözeterek sunmaktadır. Türk mutfağına dair çalışmalarını ekonomik, çevresel ve sosyal etkileri dikkate alarak hayata geçiren ve bu nedenle Sürdürülebilir İş Ödülleri’nin de sahibi olan Metro Türkiye, et ve balık izlenebilirliğinden sürdürülebilir balıkçılığa, gıda atığı projelerinden Coğrafi İşaretli Ürünler projesine kadar tüm çalışmalarıyla yerel değerlerin kayıt altına alınıp gelecek nesillere miras bırakılmasına katkı sunmayı hedeflemektedir. Metro Chef, Metro Professional, Metro Premium, Aro, Rioba ve Sigma isimli kendi markalarını bünyesinde bulunduran şirket, tüm mağazalarında “Tarladan Çatala” gıda güvenliği yönetim sisteminin kurulmasını esas alan bir standart olan ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarını da yüzde 100 uygulamaktadır.
↑ Back to topLatest
- Latest
- Food and Travel
- 2016 Sayıları
- Ağustos Sayısı 2014
- Ağustos Sayısı 2015
- Ağustos Sayısı 2016
- Aralık Sayısı 2013
- Aralık Sayısı 2014
- Aralık Sayısı 2015
- Ekim Sayısı 2013
- Ekim Sayısı 2014
- Ekim Sayısı 2015
- Eylül Sayısı 2014
- Eylül Sayısı 2015
- Haziran Sayısı 2014
- Haziran Sayısı 2015
- Haziran Sayısı 2016
- Kasım Sayısı 2013
- Kasım Sayısı 2014
- Kasım Sayısı 2015
- Mart Sayısı 2014
- Mart Sayısı 2015
- Mart Sayısı 2016
- Mayıs Sayısı 2014
- Mayıs Sayısı 2015
- Mayıs Sayısı 2016
- Nisan Sayısı 2014
- Nisan Sayısı 2015
- Nisan Sayısı 2016
- Ocak Sayısı 2014
- Ocak Sayısı 2015
- Ocak Sayısı 2016
- Seyahat
- Şubat Sayısı 2014
- Şubat Sayısı 2015
- Şubat Sayısı 2016
- Temmuz Sayısı 2014
- Temmuz Sayısı 2015
- Temmuz Sayısı 2016
- Gurme Seyahat
- Haberler
- Yemek