HoReCa’ya Teslimatta Üst Düzey Hijyen ve Sağlık Kontrolleri
Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 1990 yılından günümüze sağlıklı ve güvenilir alışverişin adresi olan Metro Türkiye, salgın döneminde aldığı önlemlere Mutfağa Dönüş sürecinde devam ediyor.
Ürünlerin rafa geliş sürecini IFS Gıda Güvenliği Standartlarına göre denetleyen Metro Türkiye, HoReCa müşterilerine en sağlıklı ürünleri ulaştırmak için de sevkiyat önlemlerini üst düzeyde alıyor.
10 Haziran – Normalleşme döneminin başlamasıyla temiz gıdaya erişim oldukça önemli bir konu haline geldi. Tüketicilerin gittikçe artan hassasiyeti, birçok kurumu da bu kapsamda yoğun çalışmalara yönlendirdi. 30 yıldır güvenilir alışverişin adresi olan Metro Türkiye, pandemi döneminde artırdığı hijyen ve kalite uygulamalarını Mutfağa Dönüş sürecindeki sevkiyat operasyonlarında da sürdürüyor.
Metro, mağazalarındaki ürünlerin rafa geliş sürecini, 2014’ten bu yana IFS Gıda Güvenliği Standartlarına göre denetlerken, HoReCa müşterilerine yaptığı sevkiyat ve teslimatlarda da üst düzey önlemler almaya devam ediyor. Bu kapsamda sevkiyat operasyonlarındaki hijyen ve kalite uygulamalarını; “Gıda Güvenliği Uygulamaları”, “Sevkiyat Operasyonunda Önlem ve Uygulamaları”, “Personel Sağlığı & Hijyen Önlem ve Uygulamaları” ve “Temizlik & Dezenfeksiyon Önlem ve Uygulamaları” olarak 4 başlık altında toplayan Metro Türkiye, sevkiyat sürecindeki tüm adımları en güvenilir şekilde sürdürüyor.
Sevkiyat operasyonlarında üst düzey hijyen önlemleri
30 yıldır HoReCa’nın bir numaralı iş ortağı olma vizyonuyla hareket eden Metro Türkiye, Mutfağa Dönüş sürecindeki tüm işletmelere ihtiyacı olan ürünleri sağlıklı ve güvenilir şekilde ulaştırmaya devam ediyor. Bu kapsamda sevkiyat operasyonlarındaki uygulamalarını sıklaştıran Metro Türkiye, teslimat zincirinin tüm halkalarında Acil Durum Temizlik ve Dezenfeksiyon planı kapsamında üst düzey tedbirler alıyor. Metro Türkiye’nin sevkiyat süreçlerinde aldığı önemli tedbirler şöyle;
Sevkiyat alanlarındaki giriş-çıkışlardan soyunma odalarına, araç gereçlerden kapı ve merdiven kollarına kadar tüm noktalar, günde 6 kez hijyen kontrolünden geçiyor.
Sevkiyat operasyonlarındaki tüm personele, Kovid-19 ile ilgili önlemler ve temel hijyen uygulamaları konusunda eğitim verildi. Ayrıca, çalışanların işe gelmeden önce kendi ateşini kontrol etmesi için dijital termometre sağlandı.
Tüm araçlar sevkiyattan önce dezenfekte edilirken, araç görevlilerinin maske ve eldiven kullanımı mecburi tutuluyor.
Teslim edilecek tüm ürünler uygun sıcaklıklarda çift rejimli, izolasyonlu araçlarla ve uygun sıcaklık koruyucu ekipmanlarla taşınıyor ve ambalajlı olarak sunuluyor.
Tüm sevkiyat alanı ve araçlar, günlük temizlik ve hijyen uygulamalarının yanı sıra profesyonel dezenfeksiyon firmaları tarafından soğuk sisleme ya da pülvarizasyon metodu ile 15 günde bir dezenfekte ediliyor ve dezenfeksiyon sertifikası alınıyor.
Dünya Sağlık Örgütü ve Sağlık Bakanlığı tarafından en az 1 metre olacak şekilde belirlenen sosyal mesafe, Metro’da 1,5 metre olarak tanımlanarak uygulanıyor. Mağazalardaki gıda işleme alanlarında ise, Tarım Bakanlığı tarafından 2 metre olarak belirlenen sosyal mesafe kuralı uygulanıyor.
“30 yıldır olduğu gibi bugün de hijyen ve kalite uygulamalarımız ön planda “
İşin mutfağına dönüş sırasında iş ortaklarının yanında olmaya devam ettiklerini söyleyen Metro Türkiye Kalite Kontrol Grup Direktörü Tülay Özel, “Metro Türkiye olarak, 34 ülkede faaliyet gösteren geniş bir iş ağına sahip olmamızın sağladığı avantajla Horeca sektörünün yeni dönemde nasıl bir yol haritası izlemesi gerektiğini çok yönlü ve detaylı bir şekilde analiz ettik.
Bu kapsamda iş ortaklarımızın verimliliklerini desteklemek ve sağlıklı bir şekilde işlerine odaklanmalarını sağlamak için sevkiyat operasyonlarımız kapsamında bir dizi eylem planı hazırladık.
Her zaman altını çizdiğimiz gıda güvenliği konusuna, normalleşme döneminde de son derece hassas yaklaşıyoruz. Ürünlerin mağazalarımızdaki raflara geliş sürecinde ve HoReCa müşterilerimize ulaştırdığımız teslimatlarda hijyen ve kalite uygulamalarımızı titizlikle yürütüyoruz.
Sevkiyat operasyonlarımızı “Mutfağa Dönüş” sürecinde de iş ortaklarımızın kendi müşterilerine en iyi şekilde hizmet verebilmeleri için, onlara en yüksek faydayı sağlayacak şekilde gerçekleştiriyoruz. Pandemi dönemini nasıl dayanışma içinde geçirdiysek normalleşme sürecini de sektördeki işletmelerin yanında olarak dayanışma ile geçireceğimize inanıyoruz. ” dedi.
Gıda güvenliği olmazsa olmaz
Türkiye’de hizmet vermeye başladığı ilk günden bu yana müşterilerine güvenilir ürünler Metro Türkiye, ürünlerin rafa gelişteki tüm süreçlerini denetliyor. Metro Türkiye, pandemi döneminde de altını çizdiği gıda güvenliği için tedarikçilerinin tesislerindeki üretim sürecini ve hijyen koşullarını kontrol ediyor, çalışmalarını IFS standartlarına göre sürdürüyor. Bakliyat, makarna, kuruyemiş gibi ürünlerden yalnızca uygun şartı sağlayanların satışına onay veren Metro Türkiye, meyve ve sebze reyonundaki ürünlerini de paketli olarak tüketicilerine sunarken et, balık ve bal gibi ürünlerde ise QR kod aracılığıyla yüzde 100 izlenebilirlik sağlıyor.
Metro Türkiye Hakkında
Dünyanın en önemli uluslararası perakende şirketlerinden Metro, Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 1990 yılından günümüze, Türk mutfağının daimiyetini sağlama ve gelecek nesillere miras bırakma amacını üstlenmektedir. Metro Türkiye, HoReCa (otel, restoran, kafe) sektörü için bir mutfağı oluşturan tüm hizmetleri sağlarken yaklaşık 4.500 çalışanıyla 21 şehirde, 37 mağazasıyla profesyonellerin kendileri ve iş yerleri için ihtiyaç duydukları 40 bin çeşit ürünü, fiyat-kalite-performans ilişkisini gözeterek sunmaktadır. Türk mutfağına dair çalışmalarını ekonomik, çevresel ve sosyal etkileri dikkate alarak hayata geçiren ve bu nedenle Sürdürülebilir İş Ödülleri’nin de sahibi olan Metro Türkiye, et ve balık izlenebilirliğinden sürdürülebilir balıkçılığa, gıda atığı projelerinden Coğrafi İşaretli Ürünler projesine kadar tüm çalışmalarıyla yerel değerlerin kayıt altına alınıp gelecek nesillere miras bırakılmasına katkı sunmayı hedeflemektedir. Metro Chef, Metro Professional, Metro Premium, Aro, Rioba ve Sigma isimli kendi markalarını bünyesinde bulunduran şirket, tüm mağazalarında “Tarladan Çatala” gıda güvenliği yönetim sisteminin kurulmasını esas alan bir standart olan ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarını da yüzde 100 uygulamaktadır.
↑ Back to topLatest
- Latest
- Food and Travel
- 2016 Sayıları
- Ağustos Sayısı 2014
- Ağustos Sayısı 2015
- Ağustos Sayısı 2016
- Aralık Sayısı 2013
- Aralık Sayısı 2014
- Aralık Sayısı 2015
- Ekim Sayısı 2013
- Ekim Sayısı 2014
- Ekim Sayısı 2015
- Eylül Sayısı 2014
- Eylül Sayısı 2015
- Haziran Sayısı 2014
- Haziran Sayısı 2015
- Haziran Sayısı 2016
- Kasım Sayısı 2013
- Kasım Sayısı 2014
- Kasım Sayısı 2015
- Mart Sayısı 2014
- Mart Sayısı 2015
- Mart Sayısı 2016
- Mayıs Sayısı 2014
- Mayıs Sayısı 2015
- Mayıs Sayısı 2016
- Nisan Sayısı 2014
- Nisan Sayısı 2015
- Nisan Sayısı 2016
- Ocak Sayısı 2014
- Ocak Sayısı 2015
- Ocak Sayısı 2016
- Seyahat
- Şubat Sayısı 2014
- Şubat Sayısı 2015
- Şubat Sayısı 2016
- Temmuz Sayısı 2014
- Temmuz Sayısı 2015
- Temmuz Sayısı 2016
- Gurme Seyahat
- Haberler
- Yemek